vrijdag 6 april 2012

LIEUX DE TOURNAGE

Als de gelegenheid zich voordoet bezoek ik graag een plek die als "filmdecor" dienst deed. Zo stond ik jaren geleden aan de CHOCOLATERIE uit de film "CHOCOLAT".

 

En soms moet je gewoon wat "geluk" hebben. Zo kwam ik op 22 mei 2003 per toeval de "MARIA VAN DAM" tegen. De Maria van Dam is de SPITS met de welke MICHIEL HEYNDRYKX de CANVAS reeks "HET BOURGONDISCH COMPLOT" maakte ...Er kwam géén derde "Bende van Wim", of een "vervolg" op het "COMPLOT", omdat de toenmalige netmanager van CANVAS Michiel liet weten "...dat hij genoeg had van zijn poëtische brol...".

Maar één van de plekken waar ik ECHT graag vertoef is het dorp Ste. Severe-sur-Indre. Op dit dorpsplein filmde "JACQUES TATI" zijn "JOUR DE FETE". Ik was hier in 2004 en 2009. "Jour de Fête" was de eerste langspeelfilm van TATI en was een uitgesponnen versie van "l'ECOLE DES FACTEURS".


Of wie herkent deze plek ? juist, DURAN DURAN nam hier een videoclip op ... lol ... dit is NOYERS, waar Louis de Funes en Bourvil een deel van LA GRANDE VADROUILLE opnamen ... wie herinnert zich niet de grandioze hotelscene ?




Geen opmerkingen:

Een reactie posten